MODELARE ȘI ANIMATIE 3D – eveniment ITFest 2025, Timișoara – organizat de OSUT

În data de 10 martie a vut loc workshopul intitulat MODELARE ȘI ANIMATIE 3D, susținut în cadrul evenimentului ITFest 2025, Timișoara – organizat de OSUT (Organizația Studenților din Universitatea de Vest din Timişoara). Workshopul a fost dedicat modelării 3D, unde pasionații au avut ocazia să descopere tehnici avansate și procese esențiale utilizate în industria creativă.

Evenimentul a debutat cu o prezentare detaliată despre două dintre cele mai utilizate metode de modelare 3D: NURBS (Non-Uniform Rational B-Splines) și modelarea poligonală. S-au evidențiat avantajele și dezavantajele fiecărei tehnici, oferind participanților o înțelegere clară a aplicațiilor practice. Conf. univ. dr. Alexandru Bunii a vorbit despre adaptarea tehnicii de modelare NURBS creațiilor de concept art.

A doua parte a evenimentului s-a concentrat pe workflow-ul de creare a personajelor 3D pentru jocuri video. Adina Roșca, studentă master GAME ART (FAD) a explicat etapele esențiale, de la sculpting și retopologie până la texturare și rigging. Un accent deosebit s-a pus pe optimizarea modelelor, un aspect crucial pentru a obține un echilibru între detaliu și performanță, astfel încât personajele să ruleze fluent în engine-urile de joc.

Evenimentul s-a încheiat cu o demonstrație practică de scanare 3D, susținută de asist. univ. drd. Petru Grangure și asist. univ. drd. Maria Moga, unde participanții au avut ocazia să observe cum se creează modele digitale bazate pe persoane reale – doritori din rândul participanților. Această tehnică este tot mai utilizată în industrie pentru crearea rapidă de personaje realiste, obiecte și medii, fiind un instrument valoros pentru designeri și dezvoltatori.

Workshopul a oferit o perspectivă amplă asupra procesului de modelare 3D, combinând teoria cu exemple practice și tehnologii moderne.

Conf. univ. dr. Alexandru Bunii