Metamorphosis beyond silence” – artist fotograf Daniel Murtagh

Expozitie de fotografie: “Metamorphosis beyond silence” – artist fotograf Daniel Murtagh

Curator: conf. univ. dr. Corina Nani

Seria de portrete expuse, in Galeria Mansarda – Facultatea de Arte si Design, ale lui Daniel Murtagh arată o întoarcere la picturalism și simbolism, mergand dincolo de realitate. Privind lucrarile sale simtim cum ne invita la propria contemplare dincolo de tacere, ca in cele din urmă, sa devenim o parte din aceste imagini, la fel cum imaginile devin o parte din noi.

 

Cine este Daniel Murtagh?

Daniel Murtagh lucrează ca fotograf de portrete din 1995. După absolvirea Institutului Pratt, s-a mutat în New Mexico și mai târziu în San Francisco, unde și-a petrecut următorii șase ani definind un stil de lucru care continuă să evoluează în continuare. A lucrat la misiuni pentru reviste precum Soma, San Francisco, Health, Splash, Men’s Health și Hippocrates, iar lucrările sale au apărut în Elle, Shots, American Photographer și Photo Icon. Imaginile sale au apărut pe peste 80 de coperte de cărți. În anul 2000 s-a întors în New York, orașul său natal. În 2013, Daniel a expus în cadrul expoziției Month of Photography din Denver Co. și a fost unul dintre curatorii acesteia în Denver în 2015, precum și expozant al evenimentului. Mai recent a expus într-o expoziție personală la Wild Project Gallery din New York și este reprezentat în prezent de Cabinet des Curieux Gallery din Paris.

 

Despre lucrarile lui a vorbit si Dr. Martin Lilkendey de la Universitatea Koblenz (Germania):

“His portraits show classic references to painting, which until the mid-19th century was able to provide the only two-dimensional portrait that was only affordable for very few people. Above all, the soft, sensitive colors of the Baroque, which we also know from Rembrandt. Brown tones emerging from the warm, deep black dominate Murtagh’s low-key images. The chiaroscuro is also reminiscent of the soft oil painting of the Baroque and creates a theatrical mood that makes most of Murtagh’s photographs appear lively and moral. All motifs are set in a natural light, which particularly masterfully models the faces. This is how we see partially staged genre portraits and individual portraits, which can also be found in baroque and classicism painting as well as in the formally subsequent pictorialism of photography.”

  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *